Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
Dominicus op: 29-05-2013 15:10

Beste TopoMania,

Allereerst complimenten voor de mogelijkheid om zelf kaarten te maken! Dat is een grote verbetering t.o.v. de eigen niveaus.

Ik heb al een paar kaarten gemaakt, maar loop toch nog tegen een paar probleempjes aan. Voor de methode Argus Clou wil ik een kaart van Nederland maken waarin een aantal gebieden en plaatsen die ik niet kan toevoegen. Ik baseer mijn kaart op de Basiskaart Nederland en mis dan:

  • Biesbos
  • Rijnmond
  • Twente
  • Groene Hart
  • Peel (los van Maasvallei)

Voor de kaarten uit de methode zie http://www.malmberg.nl/bladerboeken/aardrijkskunde/argusclou/lesmaterialen/werkboek6/files/assets/seo/page27.html en http://www.malmberg.nl/bladerboeken/aardrijkskunde/argusclou/lesmaterialen/werkboek6/files/assets/seo/page45.html (of een pagina daar vlak bij, ik kan de site even niet bereiken).

Minder belangrijk (want er is een alternatief):

  • Utrecht (stad als vorm, alternatief is stad als plaats)
  • Nieuwegein (als plaats, alternatief is IJsselstein hernoemen)
  • Eemshaven (alternatief is Roodeschool hernoemen)
  • Randstad (als 1 geheel, alternatief is de 2 halve delen toevoegen)

Is het mogelijk dat deze gebieden worden toegevoegd aan de keuzelijst?

Verder was ik een heel eind gevorderd met het maken van een eigen kaart, maar bij het opslaan gaf hij een fout. Ik heb nog geprobeerd de helft eruit te gooien en het nog eens op te slaan maar het bleef foutgaan. Dus dat werk moet ik opnieuw doen... jammer.

Ondanks dat, ben ik erg blij met deze nieuwe mogelijkheden!

met vriendelijke groet,
Dominicus

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
david op: 29-05-2013 15:10

Beste Dominicus,

Biesbos kan je vinden onder "De Biesbosch", helaas is de zoekfunctie nog niet zo uitgebreid dat hij het ook kan vinden onder gewoon Biesbos, daar kan het een en ander aan verbeterd worden. Een goede tip is om de volledige naam uit de Nederlandse of Engelse wikipedia in te voeren.

Twente, Rijnmond, Nieuwegein als plaats en Randstad als 1 geheel moeten ook te vinden zijn.

Ik zal Utrecht als vorm, Eemshaven, Groene Hart en Peel toevoegen en laat het hier even weten als ze beschikbaar zijn.

Vervelend inderdaad dat je niet kon opslaan. Ik hoop dat het een incident is geweest. Mocht het vaker voorkomen dan hoor ik het graag, ik zal dan proberen te achterhalen wat er mis gaat.

groeten,

David

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
david op: 29-05-2013 15:10

Utrecht (vorm), Eemshaven, Groene Hart en Peel zitten er nu ook in.

Voor De Peel ben ik uitgegaan van de gemeenten Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Helmond, Laarbeek en Someren. Maar als je een kaartje hebt met een betere begrenzing dan graag.

groeten,

David

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
Tanja Muller op: 29-05-2013 15:10

Beste David,

Hartelijk bedankt voor je toevoegingen!

Voor de Peel heb ik niet zo'n duidelijk kaartje van Argus Clou, het beste wat ik kan vinden is http://www.malmberg.nl/bladerboeken/aardrijkskunde/argusclou/lesmaterialen/lesboek6/argusclouaardrijkskundelb6.html#/37/zoomed en daar staan geen begrenzingen op. Dus wat je hebt gemaakt is vast prima.

Ik ga er mee aan de slag,

Dominicus

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
Dominicus op: 29-05-2013 15:10

Ik zie al wat ik fout heb gedaan, gebieden als Rijnmond waren al toegevoegd in de basiskaart Nederland, maar waren niet zichtbaar omdat ze niet als spelelement ingesteld waren. Als je er dan naar zoekt in de zoekfunctie, vindt hij ze niet.

groeten van Dominicus

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
Dominicus op: 29-05-2013 15:10

Het blijft overigens misgaan bij het opslaan van wijzigingen in /mijntopomania/kaarten/691/bewerken?destination=mytopomania/argusclou

Dominicus

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
Dominicus op: 29-05-2013 15:10

De bewuste kaart kan ik niet meer verwijderen (ik zie geen "verwijderen" linkje meer naast het "bewerken" linkje) en ik kan geen nieuwe kaart toevoegen omdat ik er al vijf heb... wat nu?

Het gaat om kaart /mapinfo/11212 (niet openbaar)

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
david op: 29-05-2013 15:10

Zou je het nog een keer kunnen proberen? (ik heb overigens De Biesbos aan je kaart toegevoegd om het bewaren te testen).

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
david op: 29-05-2013 15:10

Ik geloof dat het nog steeds fout gaat bij deze kaart. Ik zal er snel verder naar kijken (verwijder hem svp nog niet zodat ik kan zien wat er fout gaat)

(Je kan meer kaarten aanmaken op een schoolaccount)

[edit]

Het probleem is nu opgelost, er zat blijkbaar een foutje in het html van de beschrijving van je kaart, hierdoor ging het bewaren in de editor ook fout. Ik heb je beschrijving voor een deel moeten verwijderen. De editor is aangepast en kan voortaan ook tegen fouten in het html van de beschrijving.

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
Dominicus op: 29-05-2013 15:10

ah was dat het! dankjewel!

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
isabeau2007 op: 29-05-2013 15:10

heoi iedereen,

ik wil spanje en portugal oefenen, maar 1 probleem.

ik kan deze niet vinden: La Coruna, Santander, Douro, Straat Van gibraltar, Guandiana, Sevilla, Menorca, Mallorca en valladolid.

wil iemand helpen.yesmail

Zelf kaarten maken - ontbrekende gebieden
isabeau2007 op: 29-05-2013 15:10

alvast bedanktyesmail