Rivieren, zeeen en gebergten van Europa

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
Rick Baaijens op: 05-10-2011 21:23

Hallo David !

Bedankt dat je de kaart van Europa met de hoofdsteden had gemaakt, helemaal super ! Mijn zoon had het hoogste cijfer van de klas omdat hij zo goed kon oefenen met jouw kaarten !! Geweldig !

Nu weer een vraag voor jou... mijn zoon moet nu de belangrijkste rivieren, zeeen en gebergten leren van Europa...Ik zie nog geen kaart staan met dit onderwerp. Dusss... als je tijd en zin hebt....heel graag ! 

Alvast bedankt !

Met vriendelijke groetjes Colette

 

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
david op: 05-10-2011 21:23

Hoi Colette,

Geweldig dat topomania zo goed werkt voor je zoon, dat was precies de bedoeling!

Je verzoekje voor een overzichts kaart van Europa met rivieren etc. staat inmiddels op mijn todo lijst. Ik hoop dat de kaart op tijd af komt. Wanneer is de toets?

Mocht je een lijstje (scan van de opdracht misschien?) hebben van wat er zo al op de kaart moet komen te staan dan kan je die sturen naar feedback(at)topomania.net.

groeten,

David

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
Rick Baaijens op: 05-10-2011 21:23

Hoi David, 

ik heb je een e-mailtje gestuurd met een lijstje. Mocht je het niet ontvangen hebben laat het me maar weten.

Groetjes Colette

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
david op: 05-10-2011 21:23

Nee, ik heb inderdaad nog niks ontvangen. Misschien toch maar even posten in het forum, dan komt het zeker goed.

update: het mailtje toch ontvangen, zat in de spambox.

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
csietsma op: 05-10-2011 21:23

Beste David,

Ook mijn zoon heeft hier ontzettend veel baat bij, maar we missen ook de bergen, rivieren, zeeen en eilanden. Hierbij een lijstje:

Bergen

oeral, scandinavisch hoogland, schotse hooglanden, ardennen, vogezen, het zwarte wou, pyreneeen, alpen, alpennijnen, karpate, kaukasus

rivieren en zeeen

barentszee, witte zee, ierse zee, noordzee, botnische golf, oostzee, het kanaal, nauw van calais, golf van Biskaje, straat van gibraltar, tyrheense zee, adriatische zee, middellandse zee, ionische zee, egeische zee, zwarte zee, kaspische zee, wolga, don, dnjestr, wista, elbe, rijn, maas, seine, theems, loire, rhone, ebro, douro, taag, po, donau, tiber, atlantische oceaan, moezel, weser

eilanden

cypru, kreta, sicilie, sardinie, corsica, balearen, malta, shetlandeilanden

Groetjes

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
david op: 05-10-2011 21:23

Hallo csietsma,

Bedankt voor de lijst. We gaan eerst de provincies van Belgie afmaken en dan komen er meer Europakaarten.

groeten,

David

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
juf Inge op: 05-10-2011 21:23

Ongelooflijk. Doe je dit allemaal vrijwillig? Petje af hoor.

PS Hou goed in de gaten of de wateren er binnenkort opkomen... Kan natuurlijk ook gecombineerd worden met Oost- West- (enz.) Europa.

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
juf Inge op: 05-10-2011 21:23

Vroeg me trouwens nog af of je bekend bent met de Cito-lijst topografie? Daar staat precies op wat de kinderen zouden moeten kunnen/kennen. Wil 'm je wel mailen?

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
david op: 05-10-2011 21:23

Hoi juf Inge,

Bedankt voor je bericht. Ik ben bekend met de cito lijsten, ik weet alleen niet zeker of ik de meest recente versie heb. Dus als je jouw versie wilt mailen dan heel graag! (kan naar david<at>topomania.net)

Inmiddels heb ik een cito 100 kaart voor Nederland klaar. Binnenkort komt ie online. Het is wel een dilemma met die lijsten omdat de kaarten eigenlijk teveel elementen hebben om nog goed mee te kunnen oefenen. Ik zal voor europa in elk geval ook een cito 100 kaart maken.

groeten,

David

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
Nana3STWa op: 05-10-2011 21:23

Ik heb deze site gekeregen van men leeraar aardrijkskunde ik vind deze site geweldig ik zit in het 3de middelbaar stw echt geweldig de zeeën mogen er ook nog wel bij op staan vind ik!!

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
Floris op: 05-10-2011 21:23

Hoi David,

Ik ben een belgische student leerkracht Aardrijkskunde en ik vind je project fantastisch! 

Ik moet binnenkort een les geven over de gebergtes en rivieren in Europa. Deze kaart zit niet in het gamma en zou zeker een verrijking zijn! Respect dat je dit allemaal doet.

vriendelijke groeten

Floris

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
david op: 05-10-2011 21:23

Hoi Floris,

Bedankt voor je positieve feedback. Goed om te horen!

Nu de provincies van België compleet zijn gaan we weer verder met Europa. Er komen uitgebreidere kaarten van delen van Europa en overzichtskaarten met rivieren en gebergte.

Ik zal verslag doen van de voortgang van het Europa project op het TopoMania Blog.

groeten,

David

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
EsmeeTaco op: 05-10-2011 21:23

Beste mensen,

Ik moet ook Europa zeeen en rivieren leren.

Ik heb het morgen al, nog niks geleerd,kunnen jullie nu wat maken?

hoeft niet hoor 

 

Groetjes

 

EsmeeTaco

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
EsmeeTaco op: 05-10-2011 21:23

Ik moet:

 

Alpen,Ardennen,atlantische oceaan,donau,het kanaal,kaspische zee,kaukasus,middelandse zee,noordelijke ijszee,noordzee,oeral,oostzee,po,pyreneeen,rhone,rijn en Schelde,

 

Kun(t) u/jij dit astublieft vandaag ofzo erop zetten, als dat niet vandaag lukt doe dan maar deze als u/jij dat wilt doen.:

Seine,Straat van Gibraltar,Theems,Wolga,Zwarte Zee,Loire,Taag,Weser,Elbe,Kattegat,Skagerrak,Golf van Biskaje,Ierse Zee,Tyrrheense Zee,Adriatische Zee,Egeische Zee en Botnische Golf.

 

Ik ben je/u heel erg dankbaar als ze beiden kunnen(ook 1v/d 2 hoor)xD

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
david op: 05-10-2011 21:23

Hoi EsmeeTaco,

Wat je nodig hebt staat op de kaarten: Gebergte en Rivieren van Europa en Zeeën, landen en hoofdsteden van Europa

Veel succes met leren!

Rivieren, zeeen en gebergten van Europa
elineke op: 05-10-2011 21:23

hoi david

dank u dat je dit ellemaal doet het heeft mij in elk geval al wat geholpen want moest tegen morgen heel europa doen dank u in elk geval al

elineke