voorstel ter verbetering

voorstel ter verbetering
GertBorreman op: 24-02-2012 18:38

David,

dit is echt een leuke site om spelenderwijs je topokennis wat te verbeteren. Toch denk ik dat er wel wat kan gesleuteld worden aan het systeem van de highscores.  Waarom geen highscores toekennen per kaart? Nu staan alle highscores door elkaar en aangezien je op bepaalde kaarten onmogelijk of veel moeilijker dezelfde score kan halen als bij de wereldkaart wordt door de strebers enkel nog gespeeld op die kaarten die meer punten opleveren. Op dit ogenblik is dat overduidelijk de wereldkaart. Wat er nu nog gebeurt aan de top van de ranking is elkaar proberen te overtreffen in typsnelheid en graad van conditionering. Op dit moment gaat het dus nog nauwelijks om een verbeteren van de kennis maar slechts om het vermijden van typfouten (tijdverlies). Best wel leuk, maar niet meer echt interessant om te zien wie nu eigenlijk de beste kennis heeft. Zo zijn er waarschijnlijk mensen die een veel grotere kennis hebben van veel meer kaarten, maar die toch absoluut niet bij de topscores staan. Nu staat bv. degene die het hoogste heeft gescoord (ever) op bv. de europakaart op bv. de 61ste plaats in de topscores. Niet echt interessant want het valt nauwelijks op en wie de beste is, wil nu eenmaal dat dat gezien wordt door anderen.   Snelheid is dus goed maar het aandeel van de kennis zou meer moeten weerspiegeld worden in de ranking, vind ik persoonlijk.

Om dit gedaan te krijgen lijkt het me interessant om highscores te voorzien per kaart in een aparte ranking, zodanig dat je duidelijk kan zien wie bv. het allerhoogste (ever) heeft gescoord op de kaart van, ik zeg maar wat, Suriname. Ik ben ervan overtuigd dat op deze manier de competitie op veel meer kaarten zou worden gestimuleerd (en dat kan toch alleen maar het doel zijn, aangezien op deze manier ook het doen toenemen van de kennis op meer kaarten wordt gestimuleerd?

Dit alles programmeren vraagt natuurlijk veel van iemands energie en ik weet niet of je bereid bent om daar tijd in te steken. Het zijn maar wat ideeën.

Topogroeten

Gert

 

 

 

 

voorstel ter verbetering
david op: 24-02-2012 18:38

Hoi Gert,

Leuk dat je meedenkt, ik stel het echt op prijs! De highscores per kaart is een goed idee, en niet zo moeilijk te maken denk ik, de scores zijn bekend. Als ik het goed begrijp is je andere idee om  een soort van gemiddelde score te berekenen over alle gespeelde kaarten, ook een goeie. Ik ga ermee aan de slag.

Ik ben trouwens erg onder de indruk van jullie hoge scores, wat mij van mijn kant een stunt lijkt is om op youtube een filmpje te zetten van topomania terwijl jullie die megascores halen. Weet niet of jullie dat kunnen/willen. Met camtasia zou dat bijvoorbeeld kunnen.

groeten,

David

 

voorstel ter verbetering
FrankStevens op: 24-02-2012 18:38

Wat ook leuk is, is een lijst met personen die de meeste kaarten op hun naam hebben staan. of misschien ergens bij je eigen account informatie een overzichtje met idd je beste scores en het aantal kaarten op je naam, of iets dergelijks. Ook van mij nogmaals complimenten voor de site en de tijd en energie die je er insteekt, alsmede je bereidheid dingen aan te passen/verbeteren.

 

voorstel ter verbetering
david op: 24-02-2012 18:38

Hoi Frank,

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, wat meer persoonlijke statistieken. Op dit moment wordt het nog niet bijgehouden, maar vanaf de volgende versie wel.

Bedankt!

 

voorstel ter verbetering
GertBorreman op: 24-02-2012 18:38

Hallo David,

om je te antwoorden op de youtubevraag: ik sta liever wel niet met m'n kop op het internet. Buiten positieve reacties kan je je aan minstens evenveel negatieve en venijnige reacties verwachten van mensen die de zin en het doel van dit soort van tijdsbesteding volledig ontgaat. Aangezien ik me niet wil storten in een zinloze polemiek met dit soort van mensen, zorg ik er beter voor dat ik die dan ook niet uitlok.

Topogroeten

Gert

 

 

 

 

voorstel ter verbetering
david op: 24-02-2012 18:38

Hoi Gert,

Dat begrijp ik. Maar ik bedoelde niet dat jij in beeld komt, maar alleen topomania terwijl het gespeeld wordt.

voorstel ter verbetering
GertBorreman op: 24-02-2012 18:38

Hoi David,

wat zou je hiermee willen bereiken? Hoe zou het in zijn werk gaan en blijf ik volledig anoniem?

En dan nog iets heel anders. Bij elke kaart staat telkens vermeld wanneer ze is aangemaakt, wie de hoogste highscore heeft op die kaart etc... Dit lijken me echter wel nog de highscores behaald bij de raceauto-competitie, dus m.a.w. dat lijkt me in die gevallen waar de hoogste score met de raceauto's is bereikt niet te kloppen. (bv. Afrikakaart).

 

 

 

voorstel ter verbetering
david op: 24-02-2012 18:38

Het zou gewoon een soort promo/introdocutie filmpje zijn van hoe topomania gespeeld wordt, anoniem. Het is echt niet belangrijk hoor, ik hoor het wel als iemand het wil/kan doen.

Ja de highscores bij de kaarten kijken ook nog naar de racescores. Als ik aan de slag ga met highscores per kaart (binnenkort) dan wijzig ik dat ook.

voorstel ter verbetering
GertBorreman op: 24-02-2012 18:38

okido! Dan kan de strijd pas echt losbarsten.

Topomaniakale groeten

Gert

voorstel ter verbetering
FrankStevens op: 24-02-2012 18:38

Wow, dat heb je echt super gedaan, die nieuwe highscores! Ben erg onder de indruk.

keep it up!!

voorstel ter verbetering
GertBorreman op: 24-02-2012 18:38

Inderdaad,

dit geeft een veel genuanceerder beeld. Zelf zal ik nu ook op veel meer kaarten spelen hierdoor.

Good work!