toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
topo-topper op: 04-10-2013 13:56

hallo, ik heb een kaart gemaakt van een deel van Europa.

De atlantische oceaan en de noordelijke ijszee heb ik oa. toegevoegd aan mijn kaart. Ze staan wil in mijn overzicht van toegevoegde plaatsen/waters, ze staan alleen niet op de kaart. Tijdens het sleepspel kan ik ze dus nergens heen slepen. Wat moet ik aanpassen?

Alvast bedankt.

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
david op: 04-10-2013 13:56

Ze staan waarschijnlijk buiten beeld op de kaart. Je kan de kaart uitzoomen en dan de zee symbolen dichterbij sleepen en vervolgens de kaart weer inzoomen en bewaren.

hopelijk lukt het zo

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
david op: 04-10-2013 13:56

Is het gelukt?

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
topo-topper op: 04-10-2013 13:56

Ik heb het geprobeerd maar het lukte nog niet. De kaart zoomt niet ver genoeg uit denk ik. maar ik ga er morgen of maandag eens rustig voor zitten om het opnieuw te proberen.

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
david op: 04-10-2013 13:56

Ok, als het niet lukt mag je ook de link naar de kaart posten dan kijk ik er even naar. Het is best lastig met die zeeën die buiten beeld komen te liggen, daar moet nog een goede oplossing voor komen.

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
topo-topper op: 04-10-2013 13:56

Ik krijg het niet voor elkaar. Als jij er eens naar wilt kijken, graag.

/mapinfo/13991

Alvast bedankt.

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
david op: 04-10-2013 13:56

Ik heb hem voor je aangepast.

Ik heb het als volgt gedaan:

- eerst beide zeeën toevoegen, dan zie je ze inderdaad niet.

- vervolgens op de handbutton klikken om de kaart in- en uit te kunnen zoomen.

- met het scrollwiel van de muis net zo lang uitzoomen tot je de zeeën ziet en ze verplaatsen

- nu met het zoomkader opnieuw de kaart inzoomen naar het deel dat je wilt oefenen en de kaart bewaren.

Het is even een gedoe maar met het gewenste resultaat.

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
topo-topper op: 04-10-2013 13:56

Bedankt voor de uitleg en voor het aanpassen van de kaart.

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
EBCM op: 04-10-2013 13:56

Dag David,

 

Ik heb bovengenoemde instructies opgevolg, maar ik kan niet verder uitzoomen zodat die Noordelijke IJszee zichtbaar wordt. Wat doe ik fout?

Hier is de link: http://www.topomania.net/maps/23791/startmap?msi=81dfaf15c33b2c0c26b2250347b42aca&edit=1&destination=mytopomania/maps/11734/edit

 

Groeten van een blije moeder met blije kinderen die dankzij jou altijd mooie cijfers voor topo halen! 

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
david op: 04-10-2013 13:56

Wil je even de link sturen die je krijgt als je op "bewerken" hebt geklikt, dan kan ik er naar kijken.

groeten,

David

toegevoegde zeeen niet te vinden in spelonderdeel
EBCM op: 04-10-2013 13:56

Gelukt, David! 

Toen ik de link wilde 'halen' kwam ik in een scherm waarop ik Europa in een grotere schaal zag en toen ook de Noordelijke Oostzee tegen. En ik heb hem meteen verplaatst!

 

Groeten, Mireille