sjabloon blanco maken

sjabloon blanco maken
JoToPo op: 03-02-2014 11:24

Geweldige site!

Bij het maken van een eigen kaart aan de hand van een bestaande kaart (in dit geval basiskaart nederland)  mis ik echter een optie om in één keer de kaart blanco te maken en dan alleen die plaatsen te laten verschijnen die je nodig hebt... Nu  moet je van alle reeds op de kaart vermelde elementen (plaatsen, water, provincies etc) afzonderlijk instellen of je ze wel of niet wil zien, wat nogal moeizaam is. Een blanco sjabloon met toe te voegen elementen zou natuurlijk ook mooi zijn, maar die heb ik nog niet gevonden op de site. Of mis ik iets?

sjabloon blanco maken
david op: 03-02-2014 11:24

Hallo,

Er is inderdaad geen optie om alles in 1 keer te verwijderen. Er zijn wel sjablonen van de diverse werelddelen, maar niet van Nederland, inderdaad wel handig om toe te voegen.

Je kan overigens wel meerdere landen, plaatsen, wateren, etc. tegelijk selecteren en verwijderen.  Gebruik de shift-toets + muis klik om een reeks te selecteren en de ctrl-toets om meerdere afzonderlijke onderdelen te selecteren). Hiermee kan je in een paar stappen de kaart leeg krijgen.

succes,

David