Werkblad maken lukt nog steeds niet

Werkblad maken lukt nog steeds niet
riktalens op: 15-05-2014 9:04

Ik lees op het forum dat het werkblad maken-probleem verholpen zou zijn, maar ik heb op vier verschillende computers geprobeerd om via drie verschillende browsers (met pop-up blocker uit en verwijderd) een werkblad te maken. Allemaal zonder succes. Het probleem is dus, in ieder geval bij mij, nog niet verholpen.

Werkblad maken lukt nog steeds niet
david op: 15-05-2014 9:04

Heb je ook de cache geleegd?

Geef ook svp even aan op welke browsers je het geprobeerd hebt en of dit op Windows, OSX of Linux was.

Werkblad maken lukt nog steeds niet
riktalens op: 15-05-2014 9:04

Via CCleaner heb ik alles gewist en Google Chrome heb ik speciaal geinstalleerd dus die was sws nog helemaal schoon.

Ik heb op windows 7 en windows 8 de browsers IE, Firefox en Chrome geprobeerd.

Werkblad maken lukt nog steeds niet
david op: 15-05-2014 9:04

Is het mogelijk dat je nu even een paar keer achter elkaar op de knop 'Werkblad maken' klikt, dan kan ik in misschien in error logging op de server achterhalen wat er fout gaat.

Werkblad maken lukt nog steeds niet
riktalens op: 15-05-2014 9:04

Zal ik nu doen!

Werkblad maken lukt nog steeds niet
david op: 15-05-2014 9:04

Ik heb een aanpassing gedaan waardoor het hopelijk gaat werken voor je. Cache legen is dit keer niet nodig. Ik hoor graag of het nu werkt.

Werkblad maken lukt nog steeds niet
riktalens op: 15-05-2014 9:04

Ik waardeer de moeite, maar het lukt me op twee computers nog steeds niet.

Werkblad maken lukt nog steeds niet
david op: 15-05-2014 9:04

Het spijt me, maar dan moet ik het hier helaas opgeven. Ik heb geen bijzonderheden gevonden in de logging en ik kan niet ontdekken wat er fout gaat. Mocht ik nog iets vinden dan laat ik het zeker weten.

groeten,

David

Werkblad maken lukt nog steeds niet
Huubwelman op: 15-05-2014 9:04

Beste David,

Ik heb dit draadje gevolgd. Ik ondervind exact dezelfde problemen. Ook cache geleegd, Chrome speciaal geinstalleerd. Maar in ie 10 en de nieuwste chrome heb ik hetzelfde probleem. Zojuist ook de nieuwste Firefox geinstalleerd. Helpt niets.

groeten,

Huub

Werkblad maken lukt nog steeds niet
david op: 15-05-2014 9:04

Ja, het is heel vervelend. Ik zoek door naar mogelijke oorzaken, zodra ik iets gevonden heb laat ik het horen. Gebruik jij ook Windows? Heb je misschien specifieke anti popup software geinstalleerd?

Werkblad maken lukt nog steeds niet
Huubwelman op: 15-05-2014 9:04

Op school gebruik ik windows 7 en NOD32 als antivirus. Er is geen extra software geïnstalleerd. Ik zal het vanavond thuis ook eens proberen.

Werkblad maken lukt nog steeds niet
david op: 15-05-2014 9:04

De meest recente versie van Chrome geeft een probleem dat te maken heeft met de ingebouwde Flash player die standaard gebruikt wordt (de zgn. Pepper Flash plugin).

Als deze plugin uitgezet is en de standaard Flash Player gebruikt kan het werkblad wel met de laatste versie van Chrome worden gedownload.

Dit is een voorlopige workaround voor gebruikers van Chrome waarbij het downloaden van werkbladen niet meer lukt.

Raadpleeg voor instructies voor het uitzetten van Pepper Flash in Chrome de volgende link: 

https://support.google.com/chrome/answer/108086?hl=nl

Werkblad maken lukt nog steeds niet
Huubwelman op: 15-05-2014 9:04

Thuis werk ik met een windows 8 laptop die helemaal ge-update is, dus ook de flash player en adobe reader. Ik gebruik thuis ie 11. Werkbladen maken lukt hier zonder problemen. Bij ons op school is Heutink ict de netwerkbeheerder. Updates rollen altijd later uit dan Microsoft ze aanbiedt. Wellicht werkt het daarom bij ons op school nog niet.

gr.

Huub

Werkblad maken lukt nog steeds niet
david op: 15-05-2014 9:04

Bedankt voor de update!

Blij te horen dat het thuis goed werkt. Helaas weet ik niet waarom het op school niet werkt.