verzoek toevoeging database

verzoek toevoeging database
treesinwood op: 21-05-2014 21:09

Beste,

Bij het maken van een kaart van Oceanië (landen en hoofdsteden) vond ik enkele naamplaatsen niet terug:

Majuro (Marshalleilanden), Funafuti (Tuvalu) en Zuid-Tarawa (Kiribati)

Kan ik deze op een of andere manier toevoegen aan de database?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

trees

verzoek toevoeging database
david op: 21-05-2014 21:09

Beste trees,

Alle drie de landen (eilandengroepen) staan al in de database. Te vinden onder Marshalleilanden, Tuvalu en Kiribati.

Als deze landen niet gevonden worden bij het zoeken dan staan ze waarschijnlijk al op je kaart (kijk onder de lijst met landen).

Overigens zijn deze eilandengroepen zo klein dat het de moeite waard is om er een kader omheen te zetten (kijk bij de eigenschappen van het land).

Succes,

David

verzoek toevoeging database
treesinwood op: 21-05-2014 21:09

Beste David,

Bedankt voor de tip. De drie landen vond ik inderdaad reeds. Ik zoek echter nog naar de hun hoofdsteden: Majuro, Funafuti en Zuid-Tarawa.

Alvast bedankt voor je snelle antwoord!

Groetjes, trees

verzoek toevoeging database
david op: 21-05-2014 21:09

Ja, ik zie het, iets te snel gelezen, sorry.

Het probleem was dat deze eilandengroepen zo klein zijn op de kaart dat de steden er niet oppassen, dan laat de editor ze ook niet zien.

Ik heb de drie eilandengroepen aangepast zodat de steden nu wel geplaatst kunnen worden.

Je moet wel eerst je browser cache leegmaken en de kaart opnieuw ophalen voordat je de plaatsen toevoegd. 

succes,

David

p.s. ik hoor graag even of het gelukt is

verzoek toevoeging database
treesinwood op: 21-05-2014 21:09

Dag David,

Het is gelukt!

Het gekke is wel dat Kiribati nu links van mijn kaart staat en de hoofdstad Zuid-Tarawa helemaal rechts. Maar dat is ook gewoon geografisch gek, dat de hoofdstad eigenlijk zo ver van 'het land' of de hoofdeilandengroep afgelegen is.

Is er ook een mogelijkheid om de kunstmatige grens van de grote oceaan op te heffen? Ik bedoel, als ik nu inzoom op Oceanië, vallen Kiribati, Samoa en Tonga er af omdat ze weergegeven worden helemaal links van de wereldkaart. Het is maar een vraagje tussendoor hoor, want de mogelijkheid dat er daarvoor een opossing bestaat, lijkt me eerder klein. 

Bedankt! Ik ben een grote topomaniafan!

Cartografische Groeten :)

trees

verzoek toevoeging database
treesinwood op: 21-05-2014 21:09

Dit is trouwens mijn map van Oceanië:

/mapinfo/27774

 

Er is wel iets vreemds aan de hand. Ik kan nu Funafuti invoegen en aanpassen en opslaan enz. Maar wanneer ik de kaart terug open is de plaatsnaam Funafuti vervangen door Vaiaku

Als ik dan opnieuw Funafuti zoek in de database, dan staat die er niet omdat ik deze plaatsnaam zogezegd al gebruikt heb of op de kaart heb staan. Als ik dan Vaiaku verwijder van mijn kaart, kan ik Funafuti wel weer terugvinden in de database en toevoegen enz. Dan sla ik de kaart op maar wanneer ik deze terug open, staat er opnieuw Vaiaku op de plaats waar ik Funafuti neerzette. 

Misschien komt het omdat ze helemaal dezelfde coördinaten hebben gekregen bij het invoegen in de database? Vaiaku is namelijk een wijk op het atol Funafuti dat officieel in zijn geheel de hoofdstad vormt van Tuvalu.

Gek he?

groetjes trees

verzoek toevoeging database
david op: 21-05-2014 21:09

Ja, daar is blijkbaar ooit iets misgegaan met de vertaling, het is nu opgelost. Als je de kaart opnieuw opent dan staat als het goed is nu de juiste naam erbij.

Ik ga binnenkort nog even naar die eilanden kijken, er kan nog wel wat verbeterd worden aan de vormen.

Leuk dat je zo'n fan bent, ik waardeer je input!