kan een aantal steden niet vinden

kan een aantal steden niet vinden
Daan26 op: 25-05-2014 11:18

voor mijn zoon ben ik een wereldkaart aan het maken. Maar ik kan een aantal steden niet vinden. Iemand een suggestie. Ik ben op zoek naar:

Brasilia

Sydney

Santiago (Chili)

Rio de Janeiro

Buenos Aires

China kreeg ik in eerste instantie ook niet gevonden. Via dit forum ben ik er achter gekomen dat je naar Volksrepubliek China moet zoeken.

 

kan een aantal steden niet vinden
david op: 25-05-2014 11:18

Beste Daan26,

Een paar tips voor als je iets niet kunt vinden:

- Raadpleeg de wikipedia, topomania gebruikt zoveel mogelijk de naamgeving die ook in de wikipedia wordt gebruikt.

- Kijk of de plaats niet al op de kaart staat, als dat nl. zo is wordt de plaats niet opnieuw in de zoekresultaten weergegeven.

- Zorg ervoor dat het land of gebied waarin de plaats ligt op de kaart staat. De zoekresultaten voor plaatsen hebben altijd betrekking op de landen die op de kaart staan.

succes,

David

kan een aantal steden niet vinden
Daan26 op: 25-05-2014 11:18

Beste David,

Brasilia komt op de wereldkaart wel voor. Echter als ik deze probeer op te zoeken, vind ik geen resultaat, de spelling komt ook overeen met de voorgevulde kaart. Ik ben met een lege kaart begonnen, de steden komen dus echt niet al voor op de kaart.

Gr. Daan

kan een aantal steden niet vinden
david op: 25-05-2014 11:18

Brasilia zit in de database en kan gevonden worden. Zoals gezegd moet er wel een vorm op je kaart aanwezig zijn om de plaats op te plaatsen. In dit geval moet dus of Zuid-Amerika op de kaart staan, of Brazilië.

Als je wil kan ik naar de kaart kijken, geef dan even de link naar de kaart door.

kan een aantal steden niet vinden
Fornertopo op: 25-05-2014 11:18

Is er een mogelijkheid om plaatsen die nog niet in de database staan toe te voegen? Ik ben met een kaart bezig "Brandhaard Irak" en niet alle plaatsen die in het nieuws zijn kan ik terugvinden. 

kan een aantal steden niet vinden
Fornertopo op: 25-05-2014 11:18

Om zeker te weten dat een plaats niet in de database staat zou er ook een optie kunnen zijn om alle plaasten van de database voor de huidige kaartregio te plaatsen.... 

kan een aantal steden niet vinden
david op: 25-05-2014 11:18

Ja, op dat vlak kan nog heel wat verbeterd worden, en dat gaat ook gebeuren. Je kan dus nog geen plaatsen toevoegen die niet in de database staan, maar als je even doorgeeft welke plaatsen je mist dan worden ze snel toegevoegd. Overtuig jezelf er wel eerst van dat de plaats echt niet aanwezig is door de spelling te checken met die van de wikipedia.

kan een aantal steden niet vinden
Fornertopo op: 25-05-2014 11:18

Belangrijkste dat ik niet kan vinden is "Koerdistan" ofwel de Koerdische regio op het grensgebied van Noodrd-Irak, Noord-West Iran, Zuid-Oost Turkije. Koerdische Autonome Regio in Irak maakt hier deel vanuit. Is wel belangrijk voor het begrip van de regio.

kan een aantal steden niet vinden
Fornertopo op: 25-05-2014 11:18

Oh ja, en Koeweit (Land) en Koeweit (Stad) hebben dezelfde naam wat problemen geeft bij het aanwijsspel.

kan een aantal steden niet vinden
david op: 25-05-2014 11:18

Koerdistan is toegevoegd. Omdat de grenzen van Koerdistan niet vast liggen heb ik het gebied op het kaartje in de wikipedia gebruikt als uitgangspunt.

Wat betreft Koeweit, speciaal voor dit soort gevallen is het onderdeel 'Achtervoegsel' bij de eigenschappen van een kaartonderdeel toegevoegd. Hier kan je een eigen aanduiding toevoegen (bijvoorbeeld 'Stad'). Deze aanduiding wordt tijdens het spelen tussen haakjes achter de naam gevoegd. Behalve bij het invulspel, daar geldt de naam zonder achtervoegsel.

@Formertopo het is de bedoeling dat je vragen stelt via het aanmaken van een nieuw onderwerp. Omdat je nu het onderwerp van de oorspronkelijke gebruiker 'kaapt' krijg je geen e-mails als er reacties zijn.

@Daan26 en @Fornertopo graag een reactie terug geven als je antwoord krijgt op een hulpvraag, dan weet ik of je afdoende bent geholpen en verder kunt.

succes,

David

kan een aantal steden niet vinden
Fornertopo op: 25-05-2014 11:18

Super, bedankt!! Sorry voor het kapen!