Textballonnen buiten beeld

Textballonnen buiten beeld
Fornertopo op: 03-07-2014 9:38

Hallo David,

Bij het typespel kunnen de tekstballonnen buiten beeld vallen als niet het hele object op de kaart staat of als die te dicht naar het noorden ligt. Is hier iets aan te doen? Voorbeelden zijn de Rijn op een kaart van alleen Nederland en Denemarken als dat land er maar half opstaat (zoals in /mijntopomania/fornetopia/de_blauwe_planeet_groep_7 hoofdstuk 1).

Groet,

Maarten

Textballonnen buiten beeld
david op: 03-07-2014 9:38

Hoi Maarten,

Voorlopig is de remedie ervoor te zorgen dat het centrum van het item ruim binnen het zoomkader valt.

(In de uitgebreide editor hebben vormen nog een extra eigenschap, het zgn. targetpoint, dat gebruikt wordt voor schieten en de tekstballonen. Ik zal kijken of die eigenschap, samen met de eerder besproken zoom per item, in een volgende versie toegevoegd kan worden.)

groeten,

David

Textballonnen buiten beeld
Fornertopo op: 03-07-2014 9:38

Ok, dank. Heel soms zie ik die targetpoint als een rood bolletje verschijnen (ik weet niet meer waar en hoe), en ik vroeg mij al af of ik daar iets mee kon.

Groeten, Maarten

Textballonnen buiten beeld
david op: 03-07-2014 9:38

Ik denk dat je dan het rotatiepunt van een label ziet, daarmee kan je een label kantelen. De targetpoints zijn nog niet zichtbaar, ze zien eruit als een soort schietschijf. Ik laat je even weten als de nieuwe versie er staat, waarschijnlijk in de loop van volgende week.

Textballonnen buiten beeld
Fornertopo op: 03-07-2014 9:38

Hee dat is interessant, die rotatie. Ga ik proberen.