Ervaringen met vernieuwde TopoMania

Ervaringen met vernieuwde TopoMania
AndriesW op: 16-08-2014 0:40

Gefeliciteerd David, met het doorvoeren van verdere vernieuwingen en toevoegen van extra opties aan TopoMania!
Hier was je dus zoal mee bezig de laatste tijd.

Je weet inmiddels wel dat ik opmerkzaam ben voor zaken die (nog) beter kunnen of niet kloppen. Hier een aantal van mijn bevindingen:

- De verbeterde aanwijsbaarheid van de rivieren is een grote verbetering. Voor mij betekent het dat ik mijn record scores met het Aanwijsspel voor kaarten met (veel) rivieren nog met seconden kan aanscherpen.

- Even wennen is dat de topografische namen bovenaan i.p.v. onderaan verschijnen. Bovendien komt nu bij het Schietspel de 'pijl en boog' over de naam heen te staan als je recht van boven wilt schieten, wat niet optimaal is.

- Nog iets met het Schietspel: van linksonder wordt de pijl bij het afschieten geblokkeerd door het informatieblokje met tijd en score.

- Bij het klikken op OK na het afronden van een spel staan score en tijd linksonder meteen weer op nul. Lastig, want ik was gewend om na een klik op OK nog de tijd te kunnen noteren. De weergave (leesbaarheid) van tijd en score is ook zodanig dat het nu moeilijker is om met een snelle blik tussendoor even te kijken hoe goed je onderweg bent.

En dan nog een foutje in het blogbericht wat ik niet door de vingers kan zien... ook al is het een topo-website. ;-)
Tweede alinea, eerste woord: 'bepaald' moet zijn 'bepaalt'.

Ervaringen met vernieuwde TopoMania
david op: 16-08-2014 0:40

Hoi Andries,

Bedankt voor de opmerkingen. Het zal inderdaad even wennen zijn, maar ik denk dat de interface nu beter is en vooral wat frisser. Het schietspel heeft er wel onder te lijden, daar ga ik naar kijken. Misschien kan ik het scoreboard een tikje groter lettertype geven, maar veel ruimte is er niet omdat ik de kaart ook zo groot mogelijk wil houden. Dat is het dilema met deze nieuwe interace, de ingenomen ruimte van de controls wordt per saldo iets meer dan in de vorige versie.

groeten,

David

Ervaringen met vernieuwde TopoMania
AndriesW op: 16-08-2014 0:40

Behalve de lettergrootte speelt ook het gekozen lettertype mee. Wel leuk digitaal ogend maar de ogen hebben iets meer tijd nodig om de cijfers te ontwaren.

Ervaringen met vernieuwde TopoMania
iemanddiebestaat op: 16-08-2014 0:40

vroeger kreeg ik op het eind altijd mn cijfer, nu een score. lastig, want zo kan ik moeilijker zien of ik alles ken