Leerlingen linken naar kaarten

Leerlingen linken naar kaarten
ruigenhil op: 20-08-2014 23:32

Ik heb een aantal kaarten gemaakt om de topo van Nederland te oefenen.

Ik heb een apart account aangemaakt voor de leerlingen van mijn klas.

Ik weet hoe ik een link naar een kaart kan maken 

voorbeeld /mapinfo/31567

máár: Als kinderen op de link klikken, zijn ze nog niet ingelogd. Ik krijg de kaarten alleen geopend

als ik eerst inlog en dan de link kopieer en plak in de balk van de webbrowser. 

Kan dit makkelijker? Kaarten toevoegen aan account van de kinderen? Of dat je op de link

klikt -> hij zegt je bent niet ingelogd, maar krijgt gelijk een inlogscherm en komt vervolgens wel

bij de kaart uit waarvan je op de link had geklikt?

 

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is,,,

 

m.v.g. L.de Laat

Leerlingen linken naar kaarten
david op: 20-08-2014 23:32

Beste L. de Laat,

Je vraag is zeker duidelijk. Dit hoort ook zo te werken. Als je een kaart kiest waarvoor inloggen nodig is dan hoor je na het inloggen op de informatiepagina van de bewuste kaart te komen. Dit is helaas bij de laatste update van de site "stuk gegaan". Inmiddels is dit weer hersteld.

succes,

David

Leerlingen linken naar kaarten
ruigenhil op: 20-08-2014 23:32

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.

Ik klik op de link van de kaart. Dan klik ik op inloggen.

Als ik ingelogd ben, krijg in een scherm met 'weergeven' en 'bewerken',

maar keer niet terug naar de kaart waarvan ik de link had geplakt in de webbrowser.

Doe ik iets verkeerd?

 

M.v.g. L. de Laat

Leerlingen linken naar kaarten
david op: 20-08-2014 23:32

Welke link plak je in de browser? 

Leerlingen linken naar kaarten
ldlaat op: 20-08-2014 23:32

Zo één als deze±

/mapinfo/31569

Leerlingen linken naar kaarten
david op: 20-08-2014 23:32

Die kaart heb je nog niet openbaar gemaakt en is daarom alleen voor jou te gebruiken. Als je de kaart openbaar maakt kunnen ook anderen ermee oefenen.

Leerlingen linken naar kaarten
Leerkracht Springschans op: 20-08-2014 23:32

Over het openbaar maken heb ik een vraag.

Ik heb een kaart gemaakt en die op openbaar gezet. Maar zodra de kinderen naar de link gaan, moeten ze inloggen. Hoe kan dit dan?

Met vriendelijke groet,

Alja

Leerlingen linken naar kaarten
david op: 20-08-2014 23:32

De kaarten die je zelf maakt zijn alleen te spelen door gebruikers met een account. Als kaarten niet openbaar zijn dan zijn ze alleen door jezelf de gebruiken.

Leerlingen linken naar kaarten
MontessoriBeverwijk op: 20-08-2014 23:32

Hoi,

Misschien wat laat, maar ik lees je berichtjes en wil even laten weten hoe wij dat opgelost hebben. Bij ons moet ieder kind een eigen account aanmaken. Ik heb elke kaart als titel de naam van de school meegegeven. Als de kinderen dan ingelogd zijn en bij kaarten zoeken de naam van de school intoetsen, komen ze automatisch bij de kaarten van de school. Ook zorg ik ervoor dat ik niet al te veel kaarten tegelijk openbaar maak. Ik doe alleen die kaarten openbaar waar ze op dat moment mee moeten oefenen.

Groet, Maaike
Montessori Beverwijk