Zijn de legendes nog online?

TopoManiacc op: 04-01-2026 17:52

Vraagje: Komen soms nog de échte ''Legendes'' online, zoals AndriesW, GertBorremans, Keyser Soze, Sportingfan, HoiHoi24, Enz.? Ze worden namelijk langzamerhand ingehaald, en ik zie ze ook nooit in de Dagelijkse- of Weekelijkse Highscores staan! Of zijn er tegenwoordig nieuwe legendes...?

-TopoManiacc-

(Sorry als ik een beetje té veel posts maak trwns!)

david op: 04-01-2026 17:55

Die legendes zie ik ook niet vaak meer, topomania bestaat al een tijdje en de legendes komen en gaan ;-)

TopoManiacc op: 04-01-2026 18:20

Al moet ik zeggen, AndriesW heeft het wel (Edit: héél) goed gedaan, hij is nog steeds bijna onverslaanbaar! Alleen in maps waar (waarschijnlijk!) het oude punten-systeem toen nog geldde toen hij daar zijn highscore plaatste (net als Keyser Soze in de meeste maps) kan hij verslagen worden geloof ik!

-TopoManiacc-

AndriesW op: 13-01-2026 3:51

Beste TopoManiacc,

Hartelijk dank voor de eervolle vermelding!
Het is alweer wat jaartjes geleden dat ik er een doel van had gemaakt om op alle onderdelen van alle beschikbare kaarten op TopoMania de hoogste score te halen. Dit was volgens mij op misschien enkele wat complexere kaarten na gelukt. Het vergt vooral doorzettingsvermogen en steeds verder aanscherpen van de handelings-/typsnelheid (en natuurlijk een portie prestatiedrang). Na aanpassing van het puntensysteem heb ik een deel van de scores nog verder aangescherpt.

Ondertussen kwam er de mogelijkheid kwam om eigen kaarten te maken. Door zelf extra veel onderdelen op een kaart te zetten konden anderen nog hogere scores halen dan mijn 132.697 op Basiskaart Europa.
Ik heb dan zelf de kaart "Alle landen van de wereld" gemaakt en daarop topscores neergezet. Mooi om te zien dat deze kaart in de afgelopen jaren door vele anderen ook is gebruikt.

Misschien moet ik als nieuwe uitdaging maar eens kijken of ik de highscore van BobberHeino, op vermoedelijk zijn eigen kaart "Nederland alle steden" met 428 onderdelen, kan overtreffen...
Je hebt me gemotiveerd!

david op: 13-01-2026 16:39

Wow Andries, dit wordt spannend!

TopoManiacc op: 14-01-2026 10:46

Nu al 4e met alleen Aanwijzen...?!

AndriesW op: 15-01-2026 3:01

Mijn scores met Aanwijzen zijn snel verbeterd: van 110.518 in 42.16 bij de eerste poging naar 169.423 in 19.48 bij de zevende poging.
Een foutloze en écht snelle sessie is nog niet gelukt. Een foutje zit in een klein hoekje met al dat aanwijzen en klikken in korte tijd.

Bij mijn eerste poging met Invullen haalde ik ondanks vele foutjes meteen een score van 210.886 (in 49.58).
Helaas is deze score niet opgeslagen dus dat motiveert nu even niet om het vaker te proberen.
Bij andere kaarten lijken scores op de Meerkeuze-oefeningen ook niet te worden opgeslagen.

david op: 15-01-2026 6:13

Ik zie inderdaad geen scores staan voor invullen, ik denk dat het anticheat systeem hier op de een of andere manier vals alarm geef en de score negeert. Het is nu te druk om er snel naar te kijken, maar het staat zeker op de planning.

AndriesW op: 16-01-2026 3:56

Met Slepen heb ik net 204.302 punten gehaald (tijd 23.47, drie foutjes) en die staat nu wel in de lijst als nieuwe Highscore van alle tijden.

TopoManiacc op: 16-01-2026 6:23

Gefeliciteerd!!!