Kaarten beschermen tegen wissen

Kaarten beschermen tegen wissen
nutsgroep6 op: 07-12-2014 17:28

Eerst mijn complimenten voor dit zeer bruikbare en toegankelijk programma. Ik heb nu vier kaarten aangemaakt voor mijn groep 6. Ik heb een account aangemaakt voor groep 6, zodat de leerlingen uit mijn klas kunnen inloggen en naar mijn samengestelde kaarten gaan. Wat ik mij afvraag? Kunnenn de leerlingen de door mij gemaakte kaarten ook wissen (per ongeluk)?. 

Kaarten beschermen tegen wissen
nutsgroep6 op: 07-12-2014 17:28

Bedankt voor je reactie. Ik heb de kaarten aangemaakt onder mijn eigen priv;e account.

Ik stel de kaarten beschikbaar voor mijn groep leerlingen.

Ze hebben van mij de gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen.

Dat betekent dus wel, dat er zo maar ineens 20 leerlingen tegelijk onder nutsgroep6 kunnen werken (of kan dat dan niet?). Niet alle leerlingen beschikken over een eigen mailadres, dus daarom heb ik voor hen een account aangemaakt. Heb je suggesties hoe ik mijn gemaakte kaarten (onder artstaal) kan veiligstellen voor verwijdering door mijn leerlingen en hoe moet ik omgaan met het idee dat ik mijn hele groep wil laten werken met jullie prima topoprogramma? Graag je advies.Kun je ook mailen naar artstaal@gmail.com of onder mijn forumnaam artstaal.

Groetjes

Arthur Staal

Nutsbasisschool

Voorschoten

 

Kaarten beschermen tegen wissen
david op: 07-12-2014 17:28

Als de leerlingen inloggen op het account waarmee je de kaarten hebt gemaakt kunnen ze inderdaad je kaarten aanpassen, wissen, etc. Als je een gezamenlijk account wil, kan je het beste een nieuw account hiervoor aanmaken. De leerlingen kunnen ook een eigen account gebruiken, dan hebben ze ook eigen highscores.

Succes,David

 

 

 

 

 

Kaarten beschermen tegen wissen
david op: 07-12-2014 17:28

Beste Arthur,

Je kan de kaarten niet tegen verwijderen of aanpassen beschermen. Die bescherming krijg je door de inloggegevens van het account met de kaarten niet aan de leerlingen te geven.

De leerlingen kunnen via een willekeurig ander topomania account bij jouw kaarten komen door naar jouw "Mijn TopoMania" pagina te gaan. In jouw topokaarten_groep6, de link naar je pagina die de leerlingen moeten gebruiken is dan: /mijntopomania/topokaarten_groep6

(we gaan binnenkort nieuwe functionaliteit toevoegen waarmee je via de zoekpagina direct de kaarten van een Mijn TopoMania pagina kunt oproepen, maar voorlopig moet je de link gebruiken).

De leerlingen kunnen met twintig tegelijkertijd op dat 1 account inloggen, dat is geen probleem. Het enige wat je dan mist is highscores en toetsen per leerling (dus ik zou nog steeds aanraden om zoveel mogelijk de kinderen een eigen account te laten gebruiken).

Hoop dat het zo duidelijk is, anders kunnen we inderdaad verder via de mail: feedback (at) topomania.net

groeten,

David