Lid worden groepsaccount

Lid worden groepsaccount
Helga79 op: 02-02-2024 11:02

Hallo,

Zojuist een groepsaccount aangemaakt voor mijn klas. Nu wil ik testen hoe het werkt hoe mijn leerlingen lid kunnen worden van mijn groep. Ik heb de url van mijn pagina gekopieerd en deze gedeeld via Classroom. Wanneer ik op de link klik kom ik wel op de juist pagina, maar er staat nergens een knop waar je op kunt klikken met lid worden.

In het account heb ik leden accepteren aan staan en de kaart die ik toegevoegd heb staat openbaar.

Wat doe ik verkeerd? Of wat gaat er mis?

Groetjes Helga

Lid worden groepsaccount
david op: 02-02-2024 11:55

Beste Helga,

Om leerlingen lid te laten worden zijn de volgende dingen nodig:

  • De pagina heeft het vinkje "Leden Accepteren" aan staan (staat op het Edit scherm van je pagina)
  • De leerling die lid wil worden is ingelogd met zijn eigen account
  • De leerling die lid wil worden heeft van jou de uitnodigingscode gekregen (staat op het Edit scherm van je pagina)
  • Als de leerling dan naar jouw pagina gaat dan moet die de link te zien krijgen (zie plaatje hieronder). De leerling klikt op de link en vult/kopieert de uitnodigingscode

Ik hoop dat het lukt en anders hoor ik het graag!


Lid worden groepsaccount
Helga79 op: 02-02-2024 11:59

Hallo David,

Bedankt voor je snelle reactie. Is het mogelijk dat leerlingen inloggen met een Google Account. Ze hebben wel een account, maar deze is niet gekoppeld aan een mailaccount.  Is het noodzakelijk om het adres te bevestigen?

Groetjes Helga

Lid worden groepsaccount
Helga79 op: 02-02-2024 11:59

Hallo David,

Bedankt voor je snelle reactie. Is het mogelijk dat leerlingen inloggen met een Google Account. Ze hebben wel een account, maar deze is niet gekoppeld aan een mailaccount.  Is het noodzakelijk om het adres te bevestigen?

Groetjes Helga

Lid worden groepsaccount
david op: 02-02-2024 15:19

Het maakt niet uit welk e-mail adres ze gebruiken om in te loggen, als ze maar ingelogd zijn, anders zien ze de link niet.

Het is belangrijk om het e-mail adres te bevestigen omdat anders bepaalde functionaliteit niet beschikbaar is (o.a.  highscores worden dan niet opgeslagen).