Rijnmond veranderd in Stadsregio Rotterdam

Rijnmond veranderd in Stadsregio Rotterdam
Lutina op: 09-12-2014 13:13

Ik wil voor mijn dochter een kaart maken om te oefenen. Ik voer Rijnmond (gebied vorm) in en in de oefenkaart staat dan Stadsregio Rotterdam. Kan dat veranderd worden?

Rijnmond veranderd in Stadsregio Rotterdam
david op: 09-12-2014 13:13

Jazeker! Je kan zelf de naam van je gebied instellen bij de eigenschappen van het gebied. Bij het onderdeel Label kan je Rijnmond invullen, daarna de kaart bewaren.

Rijnmond veranderd in Stadsregio Rotterdam
Bram Biegstraaten op: 09-12-2014 13:13

Hoi David,

Ik voeg deze maar even aan dit topic. Ik kom er bij het maken van mijn kaart achter dat de wijzigingen die ik doe aan de labels voor de bestuurlijke eenheden niet definitief worden opgeslagen.

Ik dacht slim te zijn door zowel de plaatsen (met bullets) als de bestuurlijke eenheden (als achtergrondonderdeel)  in de kaart te zetten. Op die manier wordt het voor de kinderen wat duidelijker dat steden iets groter zijn dan allleen het puntje op de kaart. Resultaat daarvan is echter dat de plaatsnaam 2 keer wordt getoond. Dat is een beetje veel dus dat los ik op door de labels van  de BE’s te verwijderen (middels backspace). Ziet er mooi uit, jammer genoeg beklijft het niet. Heb jij hier 1,2,3 een oplossing voor.

Met dank en nog een groet 

Rijnmond veranderd in Stadsregio Rotterdam
david op: 09-12-2014 13:13

Als je een label leeg maakt dan wordt inderdaad de standaard naam weer gebruikt, maar een eigen naam zal altijd voorrang krijgen boven de standaard naam. Dus voor de vraag van Lutina blijft gelden dat je een eigen naam kan invullen (Rijnmond dus) en dat die na bewaren gebruikt zal worden in de oefeningen.

Om de achtergrond onderdelen zonder label te tonen, is er een optie Label verbergen. Als je deze optie aanvinkt zal het label van het desbetreffende onderdeel niet getoond worden op de kaart.

succes!

David

Rijnmond veranderd in Stadsregio Rotterdam
Lutina op: 09-12-2014 13:13

Gelukt! Bedankt

Rijnmond veranderd in Stadsregio Rotterdam
Bram Biegstraaten op: 09-12-2014 13:13

OK, dat ga ik proberen. Nogmaals dank. Groet, Marieke