offline kaarten in app

offline kaarten in app
jacobs-laura op: 24-12-2014 15:50

Hallo,

 

Sinds vandaag ben ik in het bezit van de TopoMania app. Op zich vind ik de app heel leuk! Het lukt me echter niet om de kaarten offline te doen laden. Ik heb ze al opgeslagen/bewaard, zoals op de site stond, en eens online geopend, maar eens ik offline ga laadt er geen enkele kaart meer :(

 

Moet ik nog een bepaalde instelling aanpassen of iets speciaals doen vooraleer ik de kaarten (mijn zelfgemaakte kaarten, ze staan al openbaar) offline kan oefenen?

 

Alvast bedankt!

Laura.

offline kaarten in app
jacobs-laura op: 24-12-2014 15:50

Oh ja, en nog een andere suggestie/vraag...

Zou het misschien mogelijk zijn om in een volgende versie een soort zoom-functie te kunnen installeren? Soms heb ik bolletjes heel dicht bij mekaar staan, en dan klik ik altijd fout (zelfs op pc scherm). 

Fijne feestdagen alvast!

offline kaarten in app
david op: 24-12-2014 15:50

Ik begin even mey je tweede vraag, de zoom-functie. In de app kan je al je een kaart hebt geopend, bij de instellingen de labels en symbolen vergroten of verkleinen. Je instelling wordt per kaart bewaard. Zo kan je de grootte van de bolletjes aanpassen per kaart en per device waarop je werkt (op een iPhone wil je vaak wat groter dan op een iPad).

Je tweede vraag, over het opslaan. De app geeft je de mogelijkheid op kaarten op te slaan. Als je een opgeslagen kaart offline wilt gebruiken dan moet je de kaart ook openen vanuit de rubriek Bewaarde Kaarten. Heb je het zo ook gedaan? Zoja, en lukt het nog steeds niet, wil je dan ook even doorgeven welk device en welke versie van het OS je gebruikt.

groeten,

David

 

offline kaarten in app
jacobs-laura op: 24-12-2014 15:50

Beste David,

 

Bedankt voor je antwoord. Ook als ik een kaart vanuit de "Bewaarde kaarten" wil openen wordt deze niet geladen.

Ik gebruik een Samsung Galaxy Core, Android 4.2.2.

 

Groeten,

Laura

offline kaarten in app
david op: 24-12-2014 15:50

Beste Laura,

Bedankt voor het melden. De app is wel getest op Android 4.2, maar niet op dat specifieke apparaat. Ik zal mijn best doen om te probereren te achterhalen wat er fout gaat. Zodra er een update beschikbaar komt laat ik dat weten.

Mocht je zelf meer info hebben over evt. foutmeldingen tijdens het ophalen van de kaart dan hoor ik dat graag.

Ik begrijp het helemaal als het te veel moeite is, maar er is een app die de logfiles van je android device verzamelt, misschien dat daar nuttige informatie in staat vlak na het (mislukte) ophalen van een kaart. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.xtralogic.android.logcollector

groeten,

David

offline kaarten in app
jacobs-laura op: 24-12-2014 15:50

Beste David,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik krijg geen foutmeldingen in de app, gewoon de melding, na een tijdje wachten, dat het laden lang duurt en dat ik mag "wachten" of "afbreken".

 

Ik ben eens gaan kijken naar die Log Collector, maar... "your device isn't compatible with this version", bijgevolg kan ik de app niet installeren... Sorry.

 

Groeten,

Laura.