Kaart Frankrijk departementen

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

Dat is mijn punt; ik wil in de kaarteditor de hoofdsteden toevoegen per departement dus kies ik de eerste tab 'items' en klik op 'toevoegen' maar dan gebeurt er niets. In de volgende tab 'items bewerken' heb ik alleen 'bestuurlijke eenheden' en 'landen' staan, maar zie niet hoe je daar 'plaatsen' of 'hoofdsteden' zou kunnen toevoegen.

Overigens staat er in die laatste tab onderaan "kopi" ipv "kopie",minor detail.

Hoop weer van je te lezen

Ernie

Kaart Frankrijk departementen
david op: 01-02-2015 11:29

Hoi Ernie,

Leuk dat stukje op nederlanders.fr. Ik zie inderdaad bezoekjes vanaf die pagina. Bedankt!

Wat betreft die highscores, het is het makkelijkst om in je browser een tweede tabblad open te houden met de highscore pagina, dan hoef je ook het spel niet te verlaten.

groeten,

David

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

nog een laatste zijdelingse opmerking; als je aan het spelen bent geweest en je hebt een highscore gehaald, dan moet je twee pagina's terug bladeren om in de highscorelijst te kijken waar je terecht bent gekomen. Zou het een idee zijn om op de kaartpagina zelf waar je aan het spelen bent, een link te maken naar de desbetreffende highscores?

alleen maar om het speelplezier, verder is ie perfect!

Ernie

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

Hoi David,

kijk eens wat een goed nieuws ik heb op deze link, als je wilt:

http://www.nederlanders.fr/profiles/blogs/regio-s-en-departementen-van-frankrijk-leren

(al 430x gelezen, ik hoop dat als je statistieken van bezoekers bij houdt op je site, je meer hits zult hebben gezien dan tot nu toe misschien?)

 

groeten Erwin

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

dank voor de tip, ik wordt een échte kaart-expert zo!

Ernie

Kaart Frankrijk departementen
david op: 01-02-2015 11:29

De moeilijkheidsgraad heeft betrekking op zaken zoals, hints, hintsnelheid, herkansingen bij multiple choice, etc. Deze instellingen krijg je te zien als je rechtsboven op het gereedschapsicoon klikt.

Bij je eigen kaarten kan je per kaart maar 1 set kaartonderdelen actief  maken (dit wordt spelonderdeel genoemd in de eigenschappen). Je zal dus een nieuwe kopie moeten maken om andere onderdelen actief- of juist niet actief te maken. Gelukkig kan je een kopie van je kopie maken en de onderdelen die je niet wilt gebruiken als achtergrond onderdeel instellen. 

 

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

Fijn, bedankt weer voor de toevoegingen. Ook de zoominstelling gevonden.

Laatste vraag voor vandaag: als ik de zelfgemaakte kaart nu speel, kan ik de moeilijkheid wel op max zetten naar 'eigen instelling' maar het stukje om die eigen instelling te maken, ontbreekt! Ik kan dus ook niet steden of rivieren uitschakelen zoals ik van plan was te doen. Is er wat mis met de kopie gegaan denk je?

Ernie

Kaart Frankrijk departementen
david op: 01-02-2015 11:29

Hoi Ernie,

Ik heb de plaatsen toegevoegd, je moet ze nu kunnen vinden (sommige zaten wel in de database maar niet voor gebruikers te kiezen). De Tarn zit er nu ook in.

TopoMania is meertalig, je kan  zelf kiezen in welke taal je de toponiemen wilt zien. Als je op je profielpagina kijkt dan zie je dat je de kaarttaal kan aanpassen. Dit kan momenteel helaas nog niet per kaart.

De ingezoomde gebieden worden inderdaad niet overgenomen als je een eigen kopie maakt van de kaart. Maar je kan wel zelf opnieuw de zoom van kaartonderdelen instellen. Lees even de handleiding van de editor om te leren hoe dat moet (onder het kopje Zoom per onderdeel instellen). Er staan ook een paar topics in het forum over zoomen die nuttige tips geven (bijvoorbeeld dit topic).

Succes.

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

Okay, inmiddels ook dat van die eigen instelling gevonden, dus die vraag vervalt. Het enige wat ik nog op zou willen merken is, dat het gek is dat er op sommige plaatsen Nederlandse namen worden gebruikt ipv Franse.

Bijvoorbeeld;

Parijs ipv paris

Noorderdepartement ipv Nord

Straatsburg ipv strasbourg

Rijssel ipv Lille

Maar dat is voor Franse-nederlanders misschien logischer dan Nederlandse-nederlanders.

Tot later (zoals je misschien kunt zien, zit mijn vriendin nu ook te spelen! Het werkt aanstekelijk)

bedankt voor alles en bovenal het spel, TOP(ografie)!

Ernie

 

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

Hoi David, ik ben inmiddels mijn kaart steeds completer aan het maken. Ik zag alleen dat bij andere kaarten je kon kiezen of je bv plaatsnamen wilt in het spel. Hoe configureer ik mijn kaart dat dit een keuze is? Ik zit nu aan bijna 200 items in mijn kaart, dat maakt het spelletje wel erg lang :-)

Verder ontdekte ik dat ik de volgende dingen niet kon omdat ze (denk ik) in het grote boze databeest waar dit allemaal uitkomt, niet aanwezig zijn?

Laval, hoofdstad van Mayenne (53)

Versailles, hoofdstad van Yvelines (78)

De rivier de Tarn

Ook is sinds de gemaakte kopie van jouw kaart, de zoomfunktie verdwenen tijdens het spel als er iets in de buurt van Paris wordt gevraagd. Heb ik dat zelf verpest of is daar een andere reden voor?

Dank weer voor je support,

Ernie

 

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

sorry, handleiding niet goed gelezen! Mijn fout, nu lukt het wel om plaatsen toe te voegen... was nog niet wakker :-)

Ernie

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

Geweldig leuke site David! Mijn complimenten.

Het enige wat ik niet begrijp is dat als ik zoek op 'regio's Frankrijk' of 'Frankrijk regio's' de goede kaart niet wordt gevonden (ook niet met regio ipv regio's). Dat is jammer.

Ik vond deze site omdat ik departementen in Frankrijk wilde leren kennen, maar zie niet hoe ik dat zelf zou moeten toevoegen aan bestaande regiokaart. Zou wel geweldig zijn als dat bestond!

Sterkte met de site, als ik kan helpen met zo'n kaart maken, wil ik dat best proberen.

groeten uit de Corrèze van Ernie

Kaart Frankrijk departementen
david op: 01-02-2015 11:29

Met je eigen kopie van de kaart mag je uiteraard doen wat je wilt. Het kan voorkomen dat je een onderdeel (plaats, gebied, etc.) niet kan vinden, dan kan je een berichtje achterlaten en wordt het snel toegevoegd aan de database.

succes,

David

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

nou geweldig allemaal, zoals je misschien zag heb ik al wat keren zitten spelen. Ben d'r tureluurs van, dat gestaar naar het scherm! Maar ik sta bovenaan de top met minst gespeelde kaarten hahahahahaha

Ik vroeg me nog af of ik zelf ook steden aan de departementen kon toevoegen. Ik heb al een variatie gemaakt die ik op publiek heb ingesteld met de departementsnummers erbij. Of moet ik dat toch aan jouw vragen?

Kaart Frankrijk departementen
david op: 01-02-2015 11:29

Het zoeken op regio's is nu ook in orde, bedankt voor het melden!

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

misschien werk je er nog aan David, maar ik zie dat zoeken op "frankrijk" alleen de departementen kaart geeft en niet de regios kaart bijvoorbeeld er ook bij. Dat is toch vreemd? Oh, ik zie nu dat zoeken op 'departementen' wel de departementen-van-frankrijk-kaart als resultaat geeft, maar zoeken op 'regios' niet de regios-van-frankrijk-kaart.

Overigens vond ik het helemaal gaaf dat ie inzoomt op de kaart als je de kleine departementen rondom parijs moet opgeven. Het enige wat me nogal eens overkomt dat ik gewoon niet zie waar die blauwe rand staat te knipperen, hij zou voor mijn beleving sneller moeten knipperen (en ja, ik had mijn bril op haha).

Sterkte met de site,

Ernie

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

Dat ziet er goed uit!!! Knap gemaakt en zo snel! Ik zal het zeker promoten op de andere sites. Goed zeg, ik heb de eerste high-score al gezet en er al van geleerd ;-)

Ik vind het helemaal geweldig, dank je wel voor de fantastische responce,

Ernie

Kaart Frankrijk departementen
david op: 01-02-2015 11:29

Hoi Ernie,

De kaart is klaar om getest te worden: Departementen van Frankrijk.

Ik heb de nummers niet in de naam opgenomen. Je kan eventueel een kopie van de kaart maken en zelf de nummers toevoegen. Je kan de nummers als achtervoegsel toevoegen, dan hoef je ze bij het namenspel niet in te vullen. Als je juist wel de nummers wilt schrijven dan moet je het label aanpassen.

De promotie op de genoemde websites laat ik graag aan jou over. :-)

Succes,

David

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

David, nog even een link naar een handige kaart met departementen/namen/nummers

http://vigilance.meteofrance.com/

Departement nummers in je kaart opnemen (desnoods gewoon achter iedere naam) zal je misschien oninterresant lijken, maar voor alle nederlanders in frankrijk is dit een hele welkome hulp. Je zou je site eigenlijk (als je deze update voorelkaar hebt gekregen) ook moeten aankondigen op sites voor Nederlanders in Frankrijk. Een behoorlijk groot publiek tegenwoordig. Bv www.nederlanders.fr of infofrankrijk.com of hurktoilet.nl

suc6

Ernie

 

Kaart Frankrijk departementen
ErnieFR op: 01-02-2015 11:29

Leuk dat je zo snel reageert David, ben reuzebenieuwd naar de departementen versie van Frankrijk! Als je een proefkonijn nodig hebt om eea te testen, vraag me gerust.

Ernie

Kaart Frankrijk departementen
david op: 01-02-2015 11:29

Hoi Ernie,

Bedankt voor de complimenten, goed om te horen!

Ik zie dat het inderdaad niet goed gaat als je zoekt op Regio's Frankrijk, komt waarschijnlijk door de apostrof, ik zal er snel naar kijken.

De departementen zitten nog niet volledig in de database, dat zet ik ook op het lijstje. Als de departementen zijn toegevoegd laat ik het even weten. 

groeten,

David