kaartuitsnede App en werkblad

kaartuitsnede App en werkblad
ombsZieZo op: 06-05-2015 12:14

Hallo allen,

ik heb een vraagje over de werkbladen en de gebruikte kaartuitsnedes voor de ipad-app.

Ik heb zelf een kaart van Europa aangepast naar eigen behoefte (vanuit de kaart Europa Cito100). Echter, als ik van deze kaart een werkblad genereer of (vervelender) als deze kaart ingeladen wordt in de App, dan wordt slechts een uitsnede van de kaart gebruikt en valt IJsland van de kaart af. Hoe kan ik er voor zorgen dat de gemaakte uitsnede zo groot is dat alle opgenomen landen en plaatsen ook aanklikbaar zijn in de app en verschijnen in de aangemaakte werkbladen? Het lijkt mij nu dat de gemaakte uitsnede hard gecodeerd is en niet zomaar aanpasbaar is.

Met vriendelijke groet, Frans Hendrickx, ombs ZieZo, Roosendaal.

kaartuitsnede App en werkblad
david op: 06-05-2015 12:14

Die uitsnede wordt bepaald door het zgn. zoomkader. In de kaarteditor zie je in de knoppenbalk rechtsbovenin het de knop met een vergrootglas en een kader. Alles wat binnen het zoomkader valt zal zichtbaar gehouden worden ongeacht de grootte van het gebruikte beeldscherm/device.

Je past het zoomkader aan door een kader te trekken met de muis, en/of door de kaart te verplaatsen. Met het scrollwiel van je muis kan je de kaart inzoomen en uitzomen (gebruik hiervoor de knop met de hand).

 

Hoop dat het duidelijk is,

Mvg,

David

kaartuitsnede App en werkblad
ombsZieZo op: 06-05-2015 12:14

Ook weer opgelost.

Dacht dat ik niet buiten het standaard aangegeven kader kon, maar dat kan dus wel. Niet vergeten op de Enterknop te drukken nadat een aangepast kader aangegeven is.

Het is me nu dus gelukt. Bedankt!

Frans, ombs ZieZo, Roosendaal.