Lid worden van een groep

Lid worden van een groep
98765 op: 08-05-2016 23:39

Hallo allemaal,
Ik probeer met een leerlingaccount lid te worden van mijn groep, want ik wil uitzoeken hoe ik mijn leerlingen de weg kan wijzen. In de Handleiding Toetsen staat: "Als een gebruiker je pagina op topomania bezoekt ziet hij de link: Lid worden van deze groep.". Ik zie deze link nergens.
Het lukt wel om deze leerling uit te nodigen. Hierna kan ik als leerling inloggen en zie ik de groep waarvan deze leerling nu lid is. Ik kan echter geen enkele kaart vinden die ik gemaakt had.

Kortom: wie weet het antwoord op de eeeste vraag (aanmelden bij een groep)? en wie weet het antwoord op de tweede vraag (kaarten zien na aanklikken van de groep)?
Alvast bedankt. Peter

Lid worden van een groep
david op: 08-05-2016 23:39

Er kunnen meerdere redenen zijn. Je moet allereerst een schoolaccount hebben, vervolgens moet met het vinkje "Kunnen lid worden van deze groep" aan staan, en voor de kaarten moet de kaart op openbaar staan.

Als je mij de naam van de groepspagina (het schoolaccount) geeft dan kan ik er even naar kijken.

groeten,

David

Lid worden van een groep
Topohoeve op: 08-05-2016 23:39

Bedankt voor je antwoord. De instelling "Kunnen lid worden van deze groep" staat nu dus aan.

Nu hou ik echter nog het probleem over dat een leerling (mijn testleerling) de groepspagina niet kan vinden. Wat moet een leerling daarvoor doen? Nergens zie ik iets waar op geklikt kan worden. In mijn voorgaande bericht (zie boven) heb ik het verkeerd omschreven. Niet de link wordt niet gevonden, de hele pagina is onvindbaar. De leerling ziet nergens mijn pagina ('annahoeve_topo'). Hoe komt hij daar?
Alwweer alvast bedankt. Peter

Lid worden van een groep
david op: 08-05-2016 23:39

Je kan de leerling de link geven van je groep (per mail, whatsapp, twitter, etc.).

Als de leerling eenmaal lid is van jouw groep, dan ziet hij voortaan op de voorpagina van topomania een link naar die pagina staan onder het kopje: "Lid van".

succes,

David

Lid worden van een groep
nadinelol op: 08-05-2016 23:39

ik weet het ook niet

Lid worden van een groep
eliza.coool op: 08-05-2016 23:39

ik wil weten hoe ik lid wordt van een pagina maar hoe??????????????sad