Inzoomen op een deel van de kaart.

Inzoomen op een deel van de kaart.
kln op: 10-04-2017 21:07

Het lukt mij niet om voor een aantal onderdelen of zelfs maar een enkel spelonderdeel in te zoomen op een deel van de kaart. Ik heb de instructie gelezen in de handleiding plus het antwoord op een vraag in dit forum. Tijdens een aantal experimenten had ik op een gegeven moment in de kaarteditor een aantal zoomkaders voor verschillende onderdelen. Maar bij het spelen gebeurde er niets.

Wat ik nu heb gedaan is het volgende:

Ik klik in in de kaarteditor in de lijst links op de naam van een spelonderdeel.

Dan klik ik onderaan bij zoom op bewerk.

Dan trek ik een nieuw zoom kader.

En daarna natuurlijk Bewaren.

Als ik probeer iets te kopieren zie ik niet een naam van een onderdeel. Maar ik zou eerlijk gezegd al blij zijn als ik het voor een enkel onderdeel aan het werk kreeg.

Ik werk op een Mac, maar heb het ook op een Windows machine geprobeerd. Geen resulttaat.

Ik zal vast en zeker een heel elementaire stap over het hoofd zien. Wie kan mij helpen?

Inzoomen op een deel van de kaart.
kln op: 10-04-2017 21:07

Ik heb nog even verder gezocht. Door met Google te zoeken in het forum vond ik een tip van een paar jaar geleden, namelijk het gebruik van de Enter toets.

Volgens mij is de goede volgorde nu als volgt:

Klik in de kaarteditor in de lijst links op de naam van een spelonderdeel.

Maak een nieuw zoom kader.

Klik op Bewerk.

Dan verschijnt het zoomkader in beeld met de blokjes op de lijnen.

Druk dan op de Enter toets.

En dan is de naam van dat spelonderdeel te zien onder de knop Zoom.

Inzoomen op een deel van de kaart.
david op: 10-04-2017 21:07

De juiste werkwijze is als volgt:

  • Selecteer het item
  • Klik op Zoom item - Bewerk
  • Stel het kader in op het gebied dat je ingezoomt wil hebben
  • Toets Enter

Nu komen bij Zoom item ook de buttons Wissen en Zoom beschikbaar. Druk op de knop Zoom om het zoomgebied te testen.

Als het om punten gaat dan kan je voor de overige punten in het zoomgebied het eerste zoomgebied kopieren uit de lijst (je hoeft dan niet meer op bewerken te drukken).

Ik hoop dat je er zo uitkomt en laat het anders even weten.

Succes,

David