Driebergen én Driebergen-Rijsenburg

Driebergen én Driebergen-Rijsenburg
HANSIE op: 02-12-2018 16:11

Beste TopoMania-gemeenschap,

 

Als vader die het leuk vindt om mee te doen met topografie viel het me op dat mijn kinderen zowel Driebergen als Driebergen-Rijsenburg moeten leren.

Vorig jaar zag ik het al bij mijn oudste kind. Ik dacht dat het misschien een vergissing van de leerkracht was, want het is toch gewoon dezelfde stad, die tegenwoordig bij de gemeente Utrechtse Heuvelrug hoort? Nu mijn tweede kind het dit jaar ook moet leren, ben ik erachter gekomen dat in de provinciekaart op TopoMania allebei staan: Driebergen én Driebergen-Rijsenburg. Is dit een vergissing, of ben ik degene die me vergist?

Ik zie graag reacties tegemoet!

 

Met vriendelijke groet, 

Hans

Driebergen én Driebergen-Rijsenburg
david op: 02-12-2018 16:11

Beste Hans,

Op de kaart zijn het twee verschillende plaatsen, volgens de Wikipedia zijn Driebergen en Rijsenburg opgegaan in die gemeente Driebergen-Rijsenburg. Inderdaad wel erg gedetailleerd om te moeten leren. 

Maar dit is ongetwijfeld ooit eens door een docent zo aangevraagd en er is dus blijkbaar behoefte aan.

Wat ik kan aanraden is om de school te vragen een eigen kaart te maken op basis van de gebruikte kaart en daar een van de twee plaatsen weg te laten.

Mvg,

David

Driebergen én Driebergen-Rijsenburg
HANSIE op: 02-12-2018 16:11

Beste David, Dankjewel voor je antwoord. Ik zal dit inderdaad bij de school aankaarten. Verder overigens mijn complimenten voor de site. M.vr.gr Hans